Hírek : Wurz az utolsó pillanatban vette át a vezetést |
Wurz az utolsó pillanatban vette át a vezetést
Pásztori Balázs 2006.05.06. 07:43
Alexander Wurz továbbra sem talált legyőzőre, így ő bizonyult a leggyorsabbnak az Európa Nagydíj pénteki edzésein. Az osztrák versenyzőt majd egy teljes másodperccel lemaradva Alonso követte, aki mögött 4 százados hátránnyal Schumacher futott be.
Alexander Wurz fantasztikus napot produkált a Williams számára, hiszen az Európa Nagydíj pénteken megrendezett mindkét szabadedzésén az élre repített FW28-as kódszámmal ellátott versenygépét.
A grove-i bázisú csapat tesztversenyzője már a délelőtti edzésen is brillírozott, ám a második tréningen még jobb eredményt ért el. A Williams tehát semmit nem bíz a véletlenre, és keményen dolgozik annak érdekében, hogy a vasárnapi versenyen maradandót alkothasson a Nürburgringen, ahol legutóbb 2003-ban diadalmaskodtak.
Az osztrák pilóta legjobb ideje majd egy teljes másodperccel bizonyult gyorsabbnak, mint az őt követő Alonso legjobbja, akit 4 századdal lemaradva a Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher követett a harmadik helyen.
Az első hármas mögött a Honda Racing tesztpilótája, Anthony Davidson, és csapattársa a brit Jenson Button végeztek.
Az első figyelemreméltó jelenet az edzés 19. percében történt, mikor a Williams újonc német pilótája, Nico Rosberg kicsúszott a pályáról, miközben a lista élén tanyázott. Rosberg átnyargalt az NGK sikánnál lévő bukótéren, ám autója a csodával határos módon nem sérült meg.
A Red Bull Racing osztrák versenyzője, Christian Klien is kicsúszott a pályáról, mikor az első visszafordító előtt későn kezdett el fékezni, és jobb első kereke leblokkolt. A fiatal versenyző átszáguldott a bukótéren, és mintha mi sem történt volna, tovább folytatta a munkát.
Az energiaital-gyárosok tesztversenyzője, Neel Jani tetézte a csapaton belüli izgalmakat, mikor a Mercedes arénában megcsúszott.
Ralf Schumacher, aki vasárnap 150. nagydíját fogja teljesíteni, saját bőrén tapasztalhatta, hogy az aszfalt még nem tapad eléggé, ugyanis igen nagy sebességnél csúszott meg Toyotája a 10. kanyarban.
Eközben a Midland színeiben bemutatkozó Adrian Sutil tovább ismerkedett a pályával, ahol a tavalyi évben megszerezte a Forma 3 Euroszéria bajnoki trófeáját, miután a nyolcadik helyen futott célba.
A Super Aguri újdonsült francia versenyzője, Franck Montagny tovább ismerkedett az SA05-ös modellel, és bár előtte soha nem vezette az autót, ő érte el a legnagyobb fejlődést a délelőtti edzéshez képest. A Renault egykori tesztpilótája 2.7 másodpercet gyorsult a reggeli tréninghez képest.
Európa Nagydíj – Második szabadedzés:
01. - Wurz - Williams-Cosworth (B) 1:32.675 - 27 kör 02. - Alonso - Renault (M) 1:33.579 + 0.904 - 14 kör 03. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:33.619 + 0.944 - 14 kör 04. - Doornbos - Red Bull-Ferrari (M) 1:33.799 + 1.124 - 25 kör 05. - Davidson - Honda (M) 1:33.870 + 1.195 29 kör 06. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:33.883 + 1.208 - 19 kör 07. - Button - Honda (M) 1:33.920 + 1.245 - 12 kör 08. - Kubica - BMW-Sauber (M) 1:33.991 + 1.316 - 30 kör 09. - Fisichella - Renault (M) 1:34.030 + 1.355 - 19 kör 10. - Sutil - MF1-Toyota (B) 1:34.179 + 1.504 - 23 kör 11. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) 1:34.215 + 1.540 - 19 kör 12. - Albers - MF1-Toyota (B) 1:34.472 + 1.797 - 23 kör 13. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:34.536 + 1.861 - 13 kör 14. - Massa - Ferrari (B) 1:34.546 + 1.871 - 18 kör 15. - Barrichello - Honda (M) 1:34.631 + 1.956 - 11 kör 16. - Webber - Williams-Cosworth (B) 1:34.825 + 2.150 - 14 kör 17. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:34.968 + 2.293 - 14 kör 18. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) 1:35.066 + 2.391 - 19 kör 19. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 1:35.241 + 2.566 - 14 kör 20. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) 1:35.308 + 2.633 - 12 kör 21. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:35.406 + 2.731 - 19 kör 22. - Jani - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:35.479 + 2.804 - 26 kör 23. - Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:35.669 + 2.994 - 21 kör 24. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) 1:35.688 + 3.013 - 12 kör 25. - Monteiro - MF1-Toyota (B) 1:35.902 + 3.227 - 18 kör 26. - Sato - Super Aguri-Honda (B) 1:36.255 + 3.580 - 25 kör 27. - Montagny - Super Aguri-Honda (B) 1:36.665 + 3.990 - 16 kör 28. - Trulli - Toyota (B) idő nélkül - 5 kör
|